Korábbi pályázat

A 2021-es Ugrás a jövőbe! pályázat videója:

 

Ugrás a Jövőbe! a médiában:

 

 

Kihirdették a MOME Ugrás a jövőbe! online kreatív pályázat díjazottjait

A nyertes pályamű rovar alapú élelmiszerekkel oldaná meg a jövő fenntartható iskolai étkeztetését. A díjazottak közé került egy, a mentális betegséggel küzdők életminőségét javító virtuális terápiás alkalmazás, egy úszó egyetemi campus és egy emberevő növény szereplésével tervezett posztapokaliptikus játék is. 

 

Gratulálunk a nyertes csapatoknak és mentoraiknak!

Az első helyezett Gátos Marcell és Gátos Luca  párosa lett, akik a fenntartható étkezés problematikájára fejlesztették ki az iskolai étkezést újragondoló Hakuna Matata termékcsaládot. A rovar alapú élelmiszereket, italokat és szendvicseket egyaránt, visszaváltható csomagolással automatákban terjesztenék. Az Eötvös József Gimnáziumba járó ELEM csapat tagjai nem csak a terméket, de a teljes ellátási láncot is megtervezték. MOME-mentorok: Csernák Janka, tárgytervező, art director, Blaumann Edit, operatőr.

A második helyezett VR Innovators Radnóti Miklós Gimnáziumban tanuló, 10.-esekből álló 4 fős csapata: Bohos Lilla, Kuluncsics Bíbor, Orvos-Nagy Hanna, Pankucsi Anna Therapets néven egy olyan AR alkalmazást tervezett, amely a mentális betegséggel, például depresszióval, anorexiával, különböző függőségekkel küzdők életminőségét javítaná. Az app a pszichológus munkáját kiegészítve két eszközön, a fülhallgatón és a kontaktlencsén működne, a beteg állapotát nem csak monitorozná, de közbe is lépne akár terápiás zenék lejátszásával, vagy az érzékek befolyásolásával. MOME-mentorok: Gulyás Sára, textil- és divattervező, Jakabfi-Kovács Boglárka, építész.

Floating University, azaz Lebegő Egyetem néven alkotta meg a megosztott harmadik helyezett egyike, a VII. kerületi Madách Imre Gimnázium Floatta csapata (Perlaky Zsófia, Schreiner Víta, Windtner Vica, felnőtt segítő: Gadanecz Éva)azt az “álomegyetemet”, amely figyelembe veszi az ökoszisztéma védelmét. Az innovatív campust Csopakra, a Kerekedi-öbölbe tervezték, annak minden részletét megtervezve, a megújuló energiától a közlekedésen át a falura gyakorolt gazdasági hatásáig. MOME-mentorok: Győrffy Rachel, építészmérnök, Orlai Balázs, dizájner, a MOME oktatója.

A másik harmadik helyezett, a Wiridi virtuális játék lett: a posztapokaliptikus tájban játszódó történet a Föld megmentésének toposzában fejlődik ki. A játékost szürreális módon egy (húsevő)növény nyeli le, majd a növénnyel eggyé válva új életforma jön létre. Vajon az új lény túlélők után kutatva megmentheti a természetet, a Földet, vagy örökre az üvegházba zárkózva tölti el az életét? A Képző- és Iparművészeti Szakgimnázium Pici Aranyhalak csapatának (Lieb Lili, Major Zita) alkalmazásával játékos formában gondolhatunk át megküzdési stratégiákat, megoldásokat. MOME-mentorok: Juhász Janka, építész Erdély Jakab, kutató.